دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق گرایش قدرت
با عنوان :ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خردهفروش در بازار برق
پایان نامه
مقطع کارشناسی ارشد
رشته: مهندسی برق-گرایش قدرت
عنوان: ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید پراکنده بر عملکرد خردهفروش در بازار برق
استاد راهنما: جناب آقای دکتر تقی بارفروشی
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
چکیده:
در سالهای اخیر، با گسترش فزایندهی مصرف برق، نیاز به افزایش تولید انرژی و استفاده از منابع تجدیدپذیر در تولید انرژی الکتریکی به دلایل زیستمحیطی و اقتصادی افزایش یافته است که در این میان واحدهای تولید پراکنده مورد توجه قرار گرفتهاست. در ساختار عمودی، اغلب سیاستهای یکسانی برای مصرف کنندگان متفاوت در نظر گرفته می شود در صورتیکه در سیستم تجدیدساختار شده، این امکان برای مصرف کنندگان فراهم است که با مشارکت در بازار برق مشارکت داشته باشند.
در این پایان نامه ، تأثیر حضور واحد تولید پراکنده از نوع حرارتی بر عملکرد خردهفروش در بازار برق در بازه زمانی کوتاهمدت و میانمدت مورد مطالعه قرار گرفته است. خردهفروش مورد نظر در این پایان نامه قرارداد آینده و قیمت فروش پیشنهادی به مصرف کنندگان خود را تعیین مینماید، بطوریکه عدمقطعیت در قیمتهای بازار اشتراکی و تقاضای مصرف کننده را در نظر میگیرد. نوآوری انجام شده در این پایان نامه این است که فرض شده است خردهفروش واحد تولید پراکندهی مقیاس کوچک از نوع حرارتی در اختیار دارد و می تواند علاوه بر مشارکت در بازار اشتراکی و آینده، در برخی از ساعتها بخشی از بار مورد نیاز خود را از طریق واحد مقیاس کوچک تأمین نماید. به منظور مدلسازی عدم قطعیت قیمت بازار لحظهای و تقاضای مصرف کنندگان از مجموعه ای از سناریوها استفاده شده است. با توجه به بالا بودن حجم مسئله، به منظور کاهش حجم محاسبات با دقت مطلوب، از یک روش کاهش سناریو استفاده شده است. مدل برنامه ریزی تصادفی دو مرحله ای ارائه شده یک مسئله برنامه ریزی آمیخته عدد صحیح (MILP) است که با بهره گرفتن از نرمافزار GAMS حل می شود. مدل ارئه شده در دو مطالعه موردی به ترتیب با بازهی زمانی کوتاهمدت و میانمدت مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج بدست آمده به ازاء مقادیر مختلف هزینه بهره برداری واحد حرارتی و مقادیر مختلف ضریب نفوذ واحد حرارتی نشان میدهد، استفاده از منابع انرژی پراکنده در بخش خردهفروشی، علاوه بر اینکه سود خردهفروش را افزایش میدهد باعث کاهش ریسک و کاهش قیمت فروش پیشنهادی به مصرف کنندگان نیز می شود.
کلمات کلیدی:
بازار برق، بازار آینده، تولید پراکنده، بازار اشتراکی، خردهفروش، عدمقطعیت
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
فصل اول: مقدمه ……………………………………………………………………………………………………… 1
1-1 پیشگفتار .. 2
1-2 معرفی ساختار پایان نامه .. 3
فصل دوم: برنامه ریزی تصادفی و مروری بر تحقیقات انجام شده در زمینه عملکرد خردهفروش در بازار برق ……………………………………………………………………………………………………………. 5
2-1 مقدمه.. 6
2-2 تجدید ساختار .. 6
2-3 بازار برق .. 8
2-3-1 انواع بازار برق.. 8
2-3-2 نهادهای بازار.. 9
2-3-3 مدل بازار اشتراکی.. 10
2-3-4 بازار آینده.. 11
2-4 تولید پراکنده.. 11
2-4-1 طبقه بندی انواع DG.. 12
2-5 برنامه ریزی تصادفی.. 12
2-5-1 متغیرهای تصادفی.. 13
2-5-2 مسائل برنامه ریزی تصادفی.. 13
2-5-2-1 مسائل برنامه ریزی تصادفی دو مرحلهای.. 13
2-5-2-2 مسائل برنامه ریزی تصادفی چند مرحله ای.. 14
2-5-3 مقدار مورد انتظار اطلاعات کامل و مقدار از راه حل تصادفی 15
2-5-3-1 مقدار مورد انتظار اطلاعات کامل.. 16
2-5-3-2 مقدار جواب تصادفی.. 16
2-5-4 تولید سناریو.. 17
2-5-4-1 تولید سناریو با بهره گرفتن از مدل ARIMA.. 18
2-5-4-2 کاهش سناریو .. 21
2-5-5 مدلسازی ریسک.. 23
2-5-5-1 مسائل برنامه ریزی تصادفی شامل مدلسازی ریسک.. 25
2-5-5-2 اندازه گیری ریسک.. 25
2-6 مروری بر تحقیقات انجام شده.. 28
2-7 جمعبندی.. 30
فصل سوم: ارائه مدل پیشنهادی برای مطالعه عملکرد خردهفروش مجهز به منابع تولید پراکنده.32
3-1 مقدمه.. 33
3-2 معرفی چارچوب پیشنهادی.. 34
3-2-1 چارچوب تصادفی.. 35
3-2-2 متغیرهای تصادفی.. 35
3-3 مدلسازی و فرمولبندی مسئله.. 37
3-3-1 بازار آینده …………………………………………………………………………………………………………… 37
3-3-2 بازار اشتراکی.. 38
3-3-3 واحد تولید پراکنده .. 39
3-3-4 تأمین برق مصرف کنندگان.. 39
3-3-5 تعادل انرژی الکتریکی.. 41
3-3-6 سود مورد انتظار.. 42
3-3-7 مدلسازی ریسک.. 42
3-3-7-1 ارزش ریسک شرطی.. 43
3-3-8 فرمولبندی مسئله با CVaR.. 43
3-4 جمعبندی .. 44
فصل چهارم: شبیهسازی و تحلیل نتایج .. 46
4-1 مقدمه.. 47
4-2 مطالعه موردی اول.. 47
4-3 مطالعه موردی دوم.. 54
4-3-1 معرفی سیستم مورد مطالعه.. 54
4-3-2 نتایج شبیهسازی با در نظر گرفتن CVaR.. 57
4-4 جمعبندی .. 68
فصل پنجم: جمعبندی، نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات.. 70
5-1 نتیجه گیری.. 71
5-2 پیشنهادها .. 72
مراجع.. 85
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول (4-1): اطلاعات منحنی قرارداد آینده ………………………………………………………………………. 48
جدول (4-2): سناریوهای تقاضای مصرف کنندگان و قیمت بازار اشتراکی ………………………………. 49
جدول (4-3): سود انتظاری و CVaRبدون واحد تولید حرارتی …………………………………………… 49
جدول (4-4): سود انتظاری و CVaRبا واحد تولید حرارتی و ۱۰۰= MC …………………………….. 49
جدول (4-5): سود انتظاری و CVaRبا واحد تولید حرارتی و ۱۱۰= MC ………………………………. 49
جدول (4-6): خرید از قرارداد آینده بدون واحد تولید حرارتی (مگاوات ساعت) …………………… 50
جدول (4-7): خرید از قرارداد آینده، با واحد تولید حرارتی و ۱۰۰=MC (مگاوات ساعت) ……… 50
جدول (4-8): خرید از قرارداد آینده، با واحد تولید حرارتی و ۱۱۰= MC (مگاوات ساعت) …….. 50
جدول (4-9): قیمت پیشنهادی به مصرف کننده بدون واحد تولید حرارتی ($/MWh) ……………….. 51
جدول (4-10): قیمت پیشنهادی به مصرف کننده با واحد تولید حرارتی ($/MWh) و ۱۰۰=MC … 51
جدول (4-11): قیمت پیشنهادی به مصرف کننده با واحد تولید حرارتی ($/MWh)و ۱۱۰= MC….. 51
جدول (4-12): انرژی خریداری شده به ازاء 0=β و بدون واحد تولید حرارتی(MWh) …………… 51
جدول (4-13): انرژی خریداری شده به ازاء 0=β ، با واحد تولید حرارتی(MWh) و 100= MC ..52
جدول (4-14): انرژی خریداری شده به ازاء 0=β ، با واحد تولید حرارتی(MWh) و ۱۱۰= MC…52
جدول (4-15): انرژی خریداری شده به ازاء 100=β و بدون واحد تولید حرارتی(MWh) ……….. 53
جدول (4-16): انرژی خریداری شده به ازاء 100=β ، با واحد تولید حرارتی(MWh) و ۱۰۰= MC ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 53
جدول (4-17): انرژی خریداری شده به ازاء 100=β ، با واحد تولید حرارتی(MWh) و 110= MC . ……………………………………………………………………………………………………………………………………….53
جدول (4-18): پارامترهای مدل ARIMA (4-1) ………………………………………………………………… 55
جدول (4-19): داده های منحنی قرارداد آینده ……………………………………………………………………… 56
جدول (4-20): سود انتظاری و CVaRبدون واحد تولید حرارتی (میلیون دلار) ……………………….58
جدول (4-21): سود انتظاری و CVaRبا واحد تولید حرارتی (میلیون دلار)، هزینه بهره برداری 50 دلار بر مگاوات ساعت و ضریب نفوذ 10%، 15% و 20% ………………………………………………………..58
جدول (4-22): سود انتظاری و CVaRبا واحد تولید حرارتی (میلیون دلار)، هزینه بهره برداری 70 دلار بر مگاوات ساعت و ضریب نفوذ 10%، 15% و 20% ………………………………………………………..59
جدول (4-23): سود انتظاری و CVaRبا واحد تولید حرارتی (میلیون دلار)، هزینه بهره برداری 100 دلار بر مگاوات ساعت و ضریب نفوذ 10%، 15% و 20% ………………………………………………………..59
جدول (4-24): مقدار توان خریداری شده از قراردادهای آینده بدون واحد تولید حرارتی(MW) …60
جدول (4-25): قیمت فروش پیشنهادی به مصرف کنندگان در غیاب واحد تولید حرارتی($/MWh)60
جدول (4-26): قیمت فروش پیشنهادی به مصرف کنندگان در حضور واحد تولید حرارتی با هزینه بهره برداری 50 دلار بر مگاوات-ساعت و به ازاء ضریب نفوذ 10%، 15% و 20%($/MWh) ……….. 61
جدول (4-27): قیمت فروش پیشنهادی به مصرف کنندگان در حضور واحد تولید حرارتی با هزینه بهره برداری 70 دلار بر مگاوات-ساعت و به ازاء ضریب نفوذ 10%، 15% و 20%($/MWh) …………62
جدول (4-28): قیمت فروش پیشنهادی به مصرف کنندگان در حضور واحد تولید حرارتی با هزینه بهره برداری 100 دلار بر مگاوات-ساعت و به ازاء ضریب نفوذ %10، 15% و 20%($/MWh) ……….62
فهرست شکلها
عنوان صفحه
شکل (2-1): روند تجدید ساختار ………………………………………………………………………………………. 7
شکل (2-2): مرحله مجزا سازی در تجدید ساختار ……………………………………………………………. 7
شکل (2-3): وظاییف بهرهبردار مستقل سیستم ……………………………………………………………………..10
شکل (2-4): مدل بازار اشتراکی ……………………………………………………………………………………….. 11
شکل (2-5): نمونه ای از درخت سناریوی سه مرحله ای]12[ ……………………………………………….. 17
شکل (2-6): الگوریتم تولید سناریو …………………………………………………………………………………… 20
شکل (2-7): الگوریتم کاهش سناریو …………………………………………………………………………………. 23
شکل (2-8): مفهوم ریسک]12[ ………………………………………………………………………………………… 24
شکل (2-9): مثالی از حد مؤثر]12[ …………………………………………………………………………………… 26
شکل (3-1): چارچوب تصمیمگیری]12[ …………………………………………………………………………… 34
شکل (3-2): درخت سناریو]12[ ………………………………………………………………………………………. 35
شکل (3-3): شماتیک چارچوب پیشنهادی ……………………………………………………………………….. 36
شکل (3-4): مثالی از منحنی قرارداد آینده]12[ …………………………………………………………………… 38
شکل (3-5): مثالی از منحنی سهمیهبندی قیمت]12[ ……………………………………………………………. 40
شکل (3-6): درآمد حاصل از فروش به مصرف کنندگان]12[ ………………………………………………… 42
شکل (4-1): منحنی سهمیهبندی قیمت]12[ ……………………………………………………………………….. 48
شکل (4-2): منحنی سهمیهبندی قیمت]12[ ……………………………………………………………………….. 56
شکل (4- 3): سناریوهای قیمت بازار اشتراکی ……………………………………………………………………. 57
شکل (4- 4): سناریوهای تقاضای مصرف کنندگان ………………………………………………………………. 57
شکل (4- 5): مقدار توان خریداری شده از بازار اشتراکی در غیاب واحد تولید حرارتی و به ازاء …………………………………………………………………………………………………………………………….. 63
شکل (4-6): مقدار توان خریداری شده از بازار اشتراکی در غیاب واحد تولید حرارتی و به ازاء ………………………………………………………………………………………………………………………….. 63
شکل (4- 7): مقدار توان خریداری شده از بازار اشتراکی در حضور واحد تولید حرارتی با هزینه بهره برداری 50 دلار بر مگاوات ساعت و ضریب نفوذ 10% الف) و ب) …………….. 64
شکل (4- 8): مقدار توان خریداری شده از بازار اشتراکی در حضور واحد تولید حرارتی با هزینه بهره برداری 70 دلار بر مگاوات ساعت و ضریب نفوذ 10% الف) و ب) …………….. 64
شکل (4- 9): مقدار توان خریداری شده از بازار اشتراکی در حضور واحد تولید حرارتی با هزینه بهره برداری 100 دلار بر مگاوات ساعت و ضریب نفوذ 10% الف) و ب) ………….. 65
شکل (4- 10): مقدار تولید واحد حرارتی با هزینه بهره برداری 50 دلار بر مگاوات ساعت الف) ضریب نفوذ 10%، ب) ضریب نفوذ 15% و ج) ضریب نفوذ 20% …………………………………………… 66
شکل (4- 11): مقدار تولید واحد حرارتی با هزینه بهره برداری 70 دلار بر مگاوات ساعت الف) ضریب نفوذ 10%، ب) ضریب نفوذ 15% و ج) ضریب نفوذ 20% …………………………………………… 67
شکل (4- 12): مقدار تولید واحد حرارتی با هزینه بهره برداری 100 دلار بر مگاوات ساعت الف) ضریب نفوذ 10%، ب) ضریب نفوذ 15% و ج) ضریب نفوذ 20% …………………………………………… 68
فهرست پیوستها
عنوان صفحه
پیوست1: ضمائم ………………………………………………………………………………………………………. 73
پیوست2: کد GAMS مربوط به مطالعه موردی1 (بدون واحد حرارتی) …………………………… 75
پیوست3: کد GAMS مربوط به مطالعه موردی1 (در حضور واحد حرارتی) ……………………. 79
پیوست4: احتمال سناریوهای مربوط به مطالعه موردی2………………………………………………. 83
فصل اول
مقدمه
1-1 پیشگفتار
از جمله مباحثی كه هم اكنون پیش روی تصمیم گیران و سیاستگذاران صنعت برق در بسیاری از كشورهای دنیا قرار دارد، تفكر تغییر شكل ساختار این صنعت مطابق با روند افزایش كارایی و رقابت در دیگر صنایع میباشد. لزوم حركت در این مسیر به دلایل مختلفی چون سرمایهبر بودن، نا كارآیی اقتصادی ساختار سنتی و انحصاری بودن آن غیر قابل انكار میباشد.
با گسترش فزایندهی مصرف برق، نیاز به افزایش تولید انرژی و استفاده از منابع تجدیدپذیر در تولید انرژی الکتریکی به دلایل زیستمحیطی و اقتصادی افزایش یافته است که در این میان واحدهای تولید پراکنده مورد توجه قرار گرفتهاست ]1[. انتظار میرود در آیندهای نزدیک استفاده از واحدهای تولید پراکنده در بخش خردهفروشی بازار برق بطور قابل ملاحظهای افزایش یابد. شرکتهای خردهفروشی در بازار برق به عنوان واسط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان فعالیت مینمایند. فعالیت خردهفروشان شامل خرید انرژی از بازار عمدهفروشی به منظور فروش آن به مصرف کنندگان میباشد. برای یک بازه زمانی میانمدت، این شرکتها باید برای غلبه بر ریسکی که به دلیل متغیر بودن قیمتهای بازار اشتراکی به وجود میآید، در مورد جایگاه خود در بازار آینده تصمیم گیری کنند. مسئله مهم این است که خردهفروشان به یک دانش و آگاهی دقیق در مورد قیمتهای بازار اشتراکی در طول بازه زمانی قراردادهای آینده دست یابند تا بتوانند تصمیمات درستی را در مورد این قراردادها اتخاد نمایند.
امروزه با ایجاد رقابت در سیستمهای قدرت و تجدید ساختار آن، بسیاری از مسائل گذشته تغییر کرده و مسائل جدید و عدمقطعیتهایی در مسائل وارد شده که این مسئله انگیزهای بسیار قوی جهت استفاده از برنامه ریزی تصادفی را در حل مسائل ایجاد نموده است. برنامه ریزی تصادفی یک چارچوب مدلسازی مناسب را فراهم میآورد بطوریکه در آن مسائل تصمیمگیری تحت شرایط عدم قطعیت به طور مناسب فرمولبندی می شود ]2[ و ]3[ . برنامه ریزی تصادفی به داشتن اطلاعاتی در مورد توابع توزیع پارامترهای غیرقطعی مثل، قیمت بازار اشتراکی متکی است. هنگامیکه پارامترهای غیرقطعی با بهره گرفتن از توابع توزیع پیوسته یا گسسته مدل میشوند، امکان فرمولنویسی یک مسئله برنامه ریزی ریاضی که عدمقطعیت در این پارامترها را در نظر میگیرد امکان پذیر خواهد شد. هر پارامتر غیرقطعی توسط مجموعه ای از نتایج یا سناریو مدل می شود، بطوریکه هر کدام از سناریوها یک تحقق محتمل از پارامترهای غیرقطعی را با یک احتمال وقوع مربوطه نشان میدهد. معمولا تعداد سناریوهای مورد نیاز برای نشان دادن یک پارامتر غیرقطعی بسیار زیاد است. برای این منظور از روشهای کاهش سناریو برای کاهش تعداد سناریوها استفاده می شود در حالیکه مشخصات تصادفی پارامترهای غیرقطعی محفوظ بماند.
عمدهترین هدف شرکت در بازار آینده غلبه بر ریسک مربوط به عدمقطعیت قیمت بازار اشتراکی است. بنابراین، مدل کردن ریسک مرتبط با تصمیمات گرفته شده توسط نمایندگان بازار منطقی است. این کار را میتوان مستقیمأ از طریق وارد کردن مقدارهای ریسک در مسئله برنامه ریزی تصادفی انجام داد ]4[ .
پایان نامه حاضر ضمن ارائه یكی از مصادیق تجدیدساختار در صنعت برق(نقش واحد تولید پراکندهی مقیاس کوچک بر عملکرد خردهفروش در بازار برق) نتایج حاصل از حضور آن در بازار برق را مورد بررسی قرار خواهد داد. در این فصل به معرفی اهداف کلی طرح و محتویات فصلهای آینده پرداخته می شود.
خردهفروش در نظر گرفته شده در این پایان نامه برای تعیین قرارداد آینده و قیمت فروش پیشنهادی به مصرف کنندگان خود باید عدمقطعیت در قیمتهای بازار اشتراکی و تقاضای مصرف کننده را در نظر بگیرد، همچنین باید این احتمال را در نظر بگیرد که اگر قیمت فروش پیشنهادی به مصرف کنندگان تا حد کافی رقابتی نباشد مصرف کننده ممکن است خردهفروش دیگری را انتخاب کند. پس از تصمیم گیری در مورد بازار آینده و انتخاب قیمت فروش، خردهفروش باید خرید و فروش خود را در بازار اشتراکی تعیین کند.
نوآوری این پایان نامه این است که فرض شده است خردهفروش واحد تولید پراکندهی مقیاس کوچک از نوع حرارتی در اختیار دارد و می تواند علاوه بر مشارکت در بازار اشتراکی و آینده، در برخی از ساعتها بخشی از بار مورد نیاز خود را از طریق واحد مقیاس کوچک تأمین نماید و از این طریق به حداکثر سود دست یابد. با توجه به اینکه قیمت بازار اشتراکی و تقاضای مصرف کنندگان در مدل پیشنهادی دارای عدم قطعیت میباشد، مدل ارائه شده از نوع تصادفی است. مدل برنامه ریزی میانمدت تصادفی دو مرحله ای ارائه شده یک مسئله برنامه ریزی آمیخته عدد صحیح (MILP) است که با بهره گرفتن از نرمافزار GAMS مدل شده است.
1-2 معرفی ساختار پایان نامه
در فصل 2، به معرفی مفاهیم اساسی بازار برق پرداخته می شود و ویژگیهای برجستهی آن بیان می شود. این مفاهیم شامل بازار برق، نمایندگان مختلف شرکتکننده در بازار برق، بازار اشتراکی ، بازار آینده و منابع تولید پراکنده میباشند. سپس، برنامه ریزی تصادفی معرفی شده و روش تولید سناریوی استفاده شده در این پایان نامه ارائه می شود. این روش مبتنی بر مدلهای سری زمانی و یک روش کاهش سناریو میباشد. فصل2 با معرفی اندازه های ریسک که در برنامه ریزی تصادفی از آن استفاده می شود و مروری بر تحقیقات انجام شده پایان مییابد.
در فصل 3، روش پیشنهاد شده به منظور حل مسئله برنامه ریزی میانمدت حضور واحد تولید پراکنده مقیاس کوچک به طور کامل مورد بررسی قرار میگیرد. خردهفروش مورد نظر به دنبال تعیین مسائل بازار آینده و تعیین قیمت فروش پیشنهادی به مصرف کنندگان است. در این فصل تقاضای برق مصرف کنندگان توسط خردهفروش و از طریق خرید از بازار آینده، بازار اشتراکی و واحد تولید حرارتی تأمین می شود. قیمت بازار اشتراکی و تقاضای مصرف کنندگان به صورت یک فرایند تصادفی با بهره گرفتن از مجموعه ای از سناریوهای مناسب مدل می شود. پاسخ مصرف کنندگان به قیمت پیشنهادی توسط خردهفروش توسط منحنی سهمیهبندی قیمت مدل می شود. از منحنیهای قرارداد آینده برای مدل کردن توان بازاری خردهفروش در بازار آینده استفاده می شود. مدلسازی ریسک توسط CVaR انجام شده است. در آخر فرمولبندی مسئله ارائه می شود.
در فصل 4، دو مطالعه موردی به منظور تحلیل فرمولبندی پیشنهاد شده در فصل 3 بیان می شود و نتایج به دست آمده توسط نرمافزار GAMS مورد بررسی قرار میگیرد. مطالعه موردی اول مربوط به بازه زمانی کوتاهمدت و مطالعه موردی دوم مربوط به بازه زمانی میانمدت میباشد.
در انتها، خلاصلهای از پایان نامه و همچنین نتایج و نکات مربوط به مدلهای بیان شده در این پایان نامه در فصل 5 بیان می شود و کارهای تحقیقاتی آینده پیشنهاد می شود.
ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است
متن کامل را می توانید دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)
ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه
با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند
موجود است
تعداد صفحه :101
قیمت : 14700 تومان
—-
پشتیبانی سایت : (فقط پیامک) parsavahedi.t@gmail.com
در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.
*
[add_to_cart id=147173]